Öt korty Latte – Beszélgetés Sipka Barbarával
2013. szeptember 16. írta: ye.smile.love

Öt korty Latte – Beszélgetés Sipka Barbarával


Az Öt korty Latte posztsorozat célja érdekes és kreatív emberek bemutatása különleges nézőpontokból.
Öt kérdés, amit talán más nem így, vagy nem is tenne fel. Néha gyengéd, néha keserédes, néha fanyar. A cél a lényeg megvilágítása. Nem mindig Latte, ami kávé.

Ma Sipka Barbarával beszélgetek.

545172_461771137184506_124063142_n.jpg
Barbara egy beauty blogot vezet, immáron két éve. A blog Facebook-rajongói száma meghaladta a 3500 főt, ráadásul több, mint négyezer feliratkozóval is büszkélkedhet. Rengeteg színű és stílusú sminkje mellett a hajápolásról is ír és hasznos frizurakészítési tippeket is ad, valamint különböző szépségápolási termékekkel kapcsolatos tapasztalatait is megosztja az olvasókkal. Egy végtelenül bájos fiatal lány, aki nemcsak a sminkjeivel, hanem a szolidságával, kedvességével és szépségével együtt belopta magát a szívünkbe.

Youtube csatornáján több, mint százötven videó van feltöltve, a legtöbbet megtekintett videóját több, mint 98 ezren (!) nézték meg.

Nem kérdés, hogy Barbara jól tette, hogy a blogolással a nyilvánosságot választotta, azért hogy tapasztalatait megossza velünk, hiszen rajongói közössége a tinédzser korosztálytól kezdve a harmincévesekig terjed. Színes sminkes fotóival, pozitív hangulatú posztjaival és szuper videóival azon dolgozik, hogy egy kis örömet csempésszen a smink-kedvelők napjaiba.
Akkor térjünk is rá a részletekre.

latte.png

1. A bemutatóban említettem, hogy frizura tippekről is készítettél videókat. Aki régebb óta, vagy figyelmesebben követi a blogodat, annak nem új az információ, hogy eredetileg fodrász a szakmád. Miért nem dolgozol ezen a területen és mi sarkallt arra, hogy más utak felé orientálódj?

Gimis koromban az volt az álmom, hogy fodrász legyek…bármit megtettem volna, hogy ezt elérhessem. A gimi után felvettek a Kommunikációs Főiskolára, de fél év után abbahagytam és elkezdtem a fodrász sulit. Ezután bekerültem egy szalonba és rájöttem, hogy talán nem a legjobb utat választottam. Úgy éreztem, hogy ennél több van bennem és mégsem arra vágyok, hogy egy szalonban üljek...Ezért döntöttem a továbbtanulás mellett és a nyelvtanulás fontossága miatt a turizmus szakot választottam. Emellett jött a blog ötlete is, kikapcsolódásképp, ami végül a szenvedélyemmé vált. Ettől függetlenül szeretném eredményesen befejezni a főiskolát és ha nem a turizmus területén helyezkedek el, akkor sem bánom.



2. Gyakran osztasz meg a rajongókkal személyes információkat, vagy képeket, amelyekben említed és látni is lehetett, hogy vőlegényed van, főiskolára jársz, stb. A képek alapján úgy tűnik, hogy tökéletes, kiegyensúlyozott életet élsz, tökéletes harmóniában, jó családi háttérrel. Egy amolyan "normális" lányt látunk, "normális élettel". Nyilván az ember egy ilyen felületen nem kommunikálja a kudarcait, vagy nehézségeit, de mennyi ebből az igaz? Nálatok is vannak-e családi viszályok, érzelmi viharok, vagy tényleg ennyire harmonikus környezet vesz körül?

Szerintem minden családban vannak apróbb viták, mindenki életében vannak kis halálok…Nálam sincs ez másképp. Nem vagyok mindig felhőtlenül jó kedvű, de úgy érzem, hogy a rossz kedvemet nem illene rázúdítanom azokra, akik kedvelnek. Persze van ,hogy az oldalaimon is hangot adok annak, ha valami éppen nem tetszik vagy valami miatt rosszul érzem magam, de általában próbálok arra figyelni, hogy a dolgokat pozitív oldalukról nézzem és ezt kommunikáljam az olvasóim felé is.
De azt kell mondjam, hogy bár nem élek királyi életet, ettől függetlenül mindenem megvan és még talán több is. A blogolás, videózás miatt egyre több olyan lehetőséghez jutok, ami másnak talán elképzelhetetlen és ezért nagyon szerencsésnek tartom magam és a hangulatomat is nagyban befolyásolja, ami szerintem kihat a környezetemre is. Többet mosolygok, pozitívabban állok a dolgokhoz, mert kezdem érezni, hogy van értelme annak, amit csinálok :)

3. Édesanyád kozmetikus, tehát valamilyen szinten érthető, honnan jött Nálad ez a szépségápolás téma. Egy kozmetikusnak beletartozik a munkakörébe a sminkelés is valamilyen szinten. Mennyire vett/vesz részt anyukád abban, hogy elsajátítsd a sminkelés fortélyait, vagy az arcbőrrel kapcsolatos tudnivalókat, mennyire "irányít" abban, hogy „Kislányom, ez most nagyon jó lett”, vagy „Nagyon nem lett jó!”? Szokott instrukciókat adni?

Az alapokat mindenképp tőle tanultam.:) Néha lementem hozzá a szalonba, hogy készítsen el nekem egy sminket, vagy éppen figyeltem, hogy máson hogyan csinálja. De most úgy állunk, hogy inkább ő kér tőlem tanácsot, hogy mit, hogy csináljon :D A blogolás elején persze ellátott instrukciókkal és a mai napig elmondja, ha valami nem tetszik neki, vagy valamit másképp kéne csinálnom. De sokszor megnézi a videóimat. Legutóbb Skype-on (külföldön él) tartottam kiselőadást az ecsetekről.:D

b2_1.jpgBeauty By Barbara S.


4. Úgy tűnik, eléggé nyitott lány vagy, könnyen barátkozol, ismerkedsz. Az ilyen típusú emberek mivel sok mindenkit közel engednek magukhoz, nagyobb az esély arra, hogy sérüljenek. Volt-e már ebből adódóan, hogy csalódtál? Mennyire hamar bízol meg valakiben, vagy engedsz ténylegesen közel a privát életedhez? Milyen mélységig van bizalmad a hirtelen jött barátságok iránt?

Ez egy igen jó kérdés. Először mindig zárkózott vagyok,de nagyon könnyen úgy érzem, hogy nincs mitől tartanom és egyből megnyílok. Szerencsére nem volt túl sok példa arra, hogy csalódnom kellett. Volt egy-kettő de úgy érzem, hogy jobb is így…Azt hittem, hogy hétmérföldes barátság lesz de végül semmi nem lett belőle sőt….De nem is bánom, mert nem tartott volna sokáig.
Elég naív vagyok egyébként és hamar megnyílok, de próbálok odafigyelni arra, hogy mindent ne adjak ki magamról…Nehéz, mert nagyon szeretek sok emberhez közelebb kerülni, de oda kell figyelnem, hogy mennyire jutok közel. Mára úgy érzem, hogy erősebb lettem és tényleg csak azoknak nyílok meg teljesen, akikkel már hosszabb ideje jóban vagyok.

5. A pozitív visszajelzések motiválják az embert abban, amit csinál. A bejegyzéseid alatt nagyon sok elismerő kommentet láthatunk egyaránt olvasóktól, vagy a "konkurens" blogszerkesztőktól is. Mit gondolsz, ki lehet-e ebből öregedni, vagy amíg van pozitív visszajelzés, addig foglalkozol az oldalad szerkesztésével? Vajon meddig csinálhatod? Az évek szerinted egyenesen arányosak kellenek legyenek a szakmabeli tudással, vagy elegendő a tehetség és a hobbiszinten űzött sminkelés?

Nagyon bizakodó vagyok. Remélem , hogy minél tovább ki fogok tudni tartani a blogolás mellett. Persze ehhez kell ,hogy az ember meg tudjon újulni, különben megunják a nézők. Muszáj néha más dolgokat is megmutatnod, mert akkor válhatsz igazán érdekessé. Erre én is törekszem, hogy ne váljon a csatornám monotonná. Lehet, hogy nem viszem életem végéig, de amíg úgy érzem, hogy az emberek kitartanak mellettem, addig mindenképp csinálom. Vagyok annyira naiv, hogy várom mikor lesz nálunk is akkora szenzáció ez a dolog, mint külföldön. De ha ez sosem történik meg, akkor sincs semmi gond. Akkor is csináltam valami különlegeset ami az én életemhez nagyon sok pluszt adott és remélem a nézőiméhez is.

Vannak terveim a jövőre nézve amiben majdnem első helyen van ez a Youtube dolog, de ezekről még nem szeretnék többet mondani. Meglátjuk mit hoz az élet…
De hiszek benne, hogy kitartó munkával és türelemmel el lehet érni olyan dolgokat, amit előttünk más még nemItt nem a hírnévre
gondolok, hanem valami olyan dolgot létrehozni, ami pluszt, különlegeset ad az embereknek és amitől úgy érzem, hogy igen…megcsináltam. :)

Zárásként az Öt korty Latte egyik különlegessége: interjúalanyoktól kért kávésbögrés fotó, ezúttal teás, mert Barbi inkább tea-párti. Egy bögre, egy mosoly.

bögrés.jpg


Köszönöm Barbarának az interjút, és a képeket. További sikeres munkát kívánok!

Lia

 

Ha tetszett, lájkold a bejegyzést!

süti beállítások módosítása