Hogyan legyen önbizalmunk?
2014. április 07. írta: ye.smile.love

Hogyan legyen önbizalmunk?

 

Önbizalom nem csak a szerelemben kell, hanem szinte minden területen az életben. A munkában a gyereknevelésben, vagy még akár a vásárlásban is ugyanúgy. Vajon honnan jön az önbizalom? Hogyan szerezhetjük meg?

Michea-Crawford-Pain-de-Sucre-Swimwear-5-1024x676.jpg

Ha nincsen önbizalmunk, nem fognak minket egyszerűen komolyan venni, hiszen nincsen mögötte semmilyen háttér. Nem vagyunk erősek és nem bízunk magunkban.


Ha én TUDOM azt, hogy igazi nő vagyok, akkor sikerem lesz a férfiaknál, vagy ha én TUDOM, hogy igazi férfi vagyok legbelül, akkor az vonzó lesz a nőknek.

Ha én TUDOM, hogy szakmailag nem köthetnek belém, és maximális erőbedobással küzdök minden nap, akkor a munkámat is komolyan vehetik és tudni fogják, hogy jó munkaerő vagyok, mert azt látják, hogy hiszek abban, amit csinálok.

Ha én TUDOM, hogy muszáj a jó felé terelnem a gyerekemet, akkor ezt csakis önbizalommal tehetem meg, különben nem fog ő sem komolyan venni. Néha muszáj szigorúnak lenni, mert akkor lesz tekintélyünk a gyereknél és később ez az ő javára válik, hogy igenis keretek voltak néha. A keretek néha a jó úton tartanak minket.

Ha TUDOM, hogy az életben a saját döntéseim határozzák meg az események nagy részét, akkor tudatosan fogok tudni élni. 

Ha TUDOM, hogy a boldogságom sosem mástól függ, hanem a saját gondolataimból ered, akkor magam építem fel a boldog életemet.

Ha TUDOM, hogy van öntudatom, ismerem önmagamat, elfogadom a gyengeségeimet, de folyamatosan erősítem a gyenge területeket, tudom, hogy hibái mindenkinek vannak, akkor haladhatok előre. És nem adom fel, bármi is történik. A hibák és a tévedések mind arra valók, hogy tanuljunk belőlük. A gyengeségeink által erősödhet az erőnk a másik oldalon. 

"A nő legvonzóbb tulajdonsága az önbizalma."
/Beyonce Knowles/

beyonce-knowles-5762-1920x1080.jpg

Ha bizonytalan vagyok, azt érzik mások. Amikor bizonytalanul indulok el reggel, akkor mindenkinek útban vagyok, nekem jönnek, elejtem a dolgokat, figyelmetlen leszek, dekoncentrált. Persze mindenkinek vannak olyan napjai, amikor kicsit előtör a bénaság, vagy a pechesség. De az, akinek nincsen bizodalma önmagában, annak szinte minden napja ilyen. Botorkál, görbén jár, nem hisz magában, nem hisz a világban, bevonzza a negatív dolgokat.

Ha nincsen bizodalmam magamban, nem hiszem el azt, hogy nyerhetek, akkor nem leszek sosem nyertes. Ha egy állásinterjúra rettegve indulunk el, úgy, hogy azt gondoljuk, hogy bénák vagyunk, vagy szerencsétlenek, vagy félünk attól, hogy nem fogunk megfelelni, akkor ott nem lesznek nyerő pillanatok. Nem szabad rettegni.

Ha én nem tartom magamat értékesnek és igazi nőnek/férfinak, akkor ezt az ellenkező neműek is megérzik, hiszen nemcsak a testtartásunkból fog látszódni, hanem a kommunikációnkból. A tested mind tükrözi azt, hogy mit gondolsz a fejedben önmagadról. Az egyenes tartás, az összefüggő beszéd, a mosoly mind azt tükrözi, hogy magabiztosak vagyunk és van önbizalmunk.

Néha nagyon nehéz minden területre kivetíteni ezt a jellemzőnket, de ez is kemény munka. Minden ember más, van, akinek több az önbizalma, van, aki csak nehezen, évek árán tudja megszerezni. 
Gyönyörű, csinos lányok és jó pasik mondják, hogy nincsen önbizalmuk és gáznak tartják magukat. Miért mondják ezt, amikor mások őket sokkal tökéletesebbnek látják, mint ők maguk? Mert nem hisznek a saját nemiségükben. Nem hiszik el, hogy ők nők és férfiak. A kinézet egy dolog. Bizonyára mindenki látott már olyan embereket temérdek magabiztossággal, akik egyáltalán nem voltak esztétikailag szépségkirálynők vagy férfimodellek. Mégis sikerük van a másik nemnél! Ez azért van, mert egyszerűen van öntudatuk és hisznek magukban.
Ha nem hiszünk magunkban valamelyik területen, akkor mások meg tudnak ingatni benne. Ha szakmailag nem vagyok felkészült, akkor addig jönnek az olyan szituációk, amelyek rávilágítanak a hiányosságainkra, amíg nem egészítjük ki a tudásunkat. Ha a szerelemben nem vagyok szerencsés, az azért van, mert nem hiszek magamban, nem hiszek abban, hogy lehetek boldog. Tulajdonképpen ez is a vonzás törvénye.

Aki sikeres, ahhoz mégjobban csapódik a siker. Ahogy megszűnünk egy percre is hinni a sikerünkben, bármelyik területen, egyből megtörik a folyamat. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy pont mi ne higgyünk a saját sikerünkben és boldogságunkban.

butler03 (1)_1.jpg

Hiába hisznek bennünk mások, vagy hiába nem hisznek, csakis mi hihetünk az igazi valónkban. A lelkünkben. Mert ha tudjuk, hogy értékesek vagyunk, hogy a tudás a kezünkben van, hogy a szeretet a kezünkben van, az önmagunk szeretete, akkor az jelenti a magabiztosságot, az önbizalmat. Bízunk magunkban. Bízunk a helyes ítélőképességünkben és a döntéseink pozitív kimenetelében. 

Bízzunk abban, hogy igazi nők vagyunk és igazi férfiak. Mert ezt mások is megérzik, mert ezt fogjuk kifelé sugározni. Ahova a magabiztosságot sugározzuk, ott elismerés lesz a válasz. Bízzunk abban, hogy cél érnek a szavaink. Ahol igazit adunk magunkból, ott viszonzás és mosoly lesz a válasz. Ott vonzalom és siker lesz a válasz. Merjünk hinni a saját valónkban. 

 

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Keresd a Ye.Smile.Love-ot a Facebook-on is!

süti beállítások módosítása