Hat önmegerősítő technika, ha magával ránt a munkahelyi káosz
2016. február 19. írta: ye.smile.love

Hat önmegerősítő technika, ha magával ránt a munkahelyi káosz

A munka és a túlóra egyre több és több, úgy érzed, semmivel sem haladsz, kezded elengedni a gyeplőt, és még közben idegösszeomlást is kapsz, mindenki ingerült körülötted, a tennivaló pedig sosem fogy el... A munkahelyi hajrá olykor nemcsak rengeteg stresszel jár, de lelkileg és sokszor fizikailag is nagyon megterhelő lehet. 
Mit tehetsz azért, hogy ne szippantson magával a káosz?

tired_227448991-690x518.jpg

Van olyan időszak, amikor csak sodródsz a napokkal, felkelsz hajnalok hajnalán, dolgozni mész, túlórázol, éjszakázol, otthon utolsó erőddel ellátod a háztartást, majd már annyira fáradt vagy, hogy már aludni sem tudsz. A családodat hanyagolnod kell, alig találkozol a pároddal, a kutyát ezer éve nem te viszed le sétálni, a gyereknek meg nem vagy már képes meghallgatni a felmondott leckét, mert bealszol közben. Bent a munkahelyen másnap ugyanúgy káosz, mindenki ideges, rohan, semmi sincs kész, rajtad a világ szeme és eljön a pont, amikor úgy érzed, elpattan valami. Ilyenkor az ember motivációja teljesen alábbhagy, egyszerűen azt érzi, hogy túl sok, nem bírja sem idegekkel, sem türelemmel, sem pedig mentálisan. Legszívesebben felmondana, még akkor is, ha egyébként szereti a munkáját. Mégis mit tehetnénk azért, hogy ezek a nehéz időszakok, ne kergessenek az őrületbe, vagy ne kerülgessen a sírógörcs minden nap? Van erre egyáltalán megoldás?

Ahol mindennaposak a nagy volumenű kihívások, nem lehet mindenre teljesen felkészülni, ám van néhány technika, illetve gyakorlat, amellyel mentálisan felkészíthetjük magunkat a stresszesebb, megterhelő időszakokra.

Emellett ha tudatosabban állunk a problémakezeléshez, több szempontból is előrelátóak lehetünk, és nem fognak a földbe döngölni a rohanó hetek. Erre tippek például:

1. Jógázzunk, ha lehet, minden reggel, vagy este. Ez megnyugtat és levezeti a stresszt. Ha jól indul a nap, könnyebben vesszük az akadályokat. Emellett heti háromszor érdemes sportolni. A jógára pedig akár napi tizenöt percet is szánhatunk.
2. Kezdjünk el vitaminokat szedni, illetve magnéziumot. A szervezet ha el van látva a megfelelő vitaminokkal, ásványokkal és nyomelemekkel, az nemcsak az energiaszintet növeli meg, hanem egyensúlyba hozza szervezetünk működését, a magnézium pedig szintén nyugtat.
3. Semmiképpen ne forduljunk erős gyógyszerekhez az idegek nyugtatása okán, léteznek homeopátiás, természetes anyagokból készült tabletták, amelyek jótékony hatással bírnak a stressz levezetésében.
4. Ne igyunk kávét energiaitallal együttvéve, mert az utóbbi is hirtelen felpörget, utána meg még rosszabb. Inkább igyunk zöldteát, élénkítő teakeverékeket, és a legfontosabb, sok ásványvizet.
5. Igyekezzünk egészségesen étkezni, mert a rossz táplálék szintén enerválttá és lemerültté tehet minket. Sok gyümölcs, zöldség, kevés cukor és liszt. A helyes táplálkozás csodákat művel a testtel, ez nem csak köztudott, de tényleg hatékony.

conception_design_platinum_69.jpg

Ha az alapok megvannak, de már nincs mit tenni, elért a káosz, a következőket teheted azért, hogy egészben maradj mentálisan, és a lehető legjobbat hozd ki még hullafáradtan is magadból.
Íme hat önmegerősítő technika, hogy túlvészeld a küzdelmes munkahelyi napokat.


1. MÁR ELŐTTE KÉSZÜLJ FÖL LELKILEG
Tudatosítsd magadban, hogy ismét eljön ez az időszak, ezen ismét át kell esni, de már több a tapasztalatod, mint eddig. Ezeket fel tudod használni, hogy sikeresebben teljesíts. Ahhoz, hogy a lehetőségekhez és a körülményekhez képest a legjobbat hozhasd ki egy projektből, nem szabad elveszítened a fejedet, és kézben kell tartani az irányítást. 

2. MINDEN REGGEL GONDOLJ ARRA, HOGY JÓ NAPOD LESZ
Amikor iszod a reggeli csésze kávét, vagy készülsz az induláshoz, esetleg jóga után meditálj, vagy legalábbis táplálj pozitív gondolatokat napindítónak az agyadba. Ma jó napom lesz, sikeresen oldom meg a feladataimat, pozitív példát mutatok, nem hagy el a lelkesedésem.

3. NE PANASZKODJ, AKKOR SEM, HA NEM MINDEN TÖKÉLETES
Ha az embernek valami nyomja a lelkét, akkor néha muszáj kibeszélni, de sose felejtsd el, hogy ha azt érzed, hogy kezd elhatalmasodni rajtad a kesergés, azonnal fojtsd inkább el és igyekezz jó dolgokra gondolni. A panaszkodás negatív energiákat szül, a méltatlankodás pedig senkinek sem tesz jót, neked sem lesz jobb, ha siránkozol, és annak sem lesz jó, akinek hallgatnia kell. Inkább fordítsd az energiáidat az önmegerősítő, pozitív gondolatokra.

red-growth-chart-small.jpg


4. TARTSD A LELKET MÁSOKBAN
Észrevetted, hogy ha valaki nagyon ingerült és ideges, akkor miután kidühöngte magát, átragadt rád az idegessége? Nos, ez az emberek többségével így van. Mutass jó példát másoknak, legyél az, akihez bárki fordulhat, higgadt marad és megoldja a hirtelen felmerülő feladatokat, még akkor is, ha lehetetlennek bizonyulnak hirtelen. A nap folyamán emlékeztesd ezekre magadat, ha valaki elveszti a higgadtságát, ott el fog uralkodni a káosz. "Akiben zűrzavar van, zűrzavart teremt maga körül." Popper Péter

5. KEZELD AZ ÉRZELMI KITÖRÉSEIDET
Stresszes közegben olykor nagyon nehéz kezelni a saját indulatainkat és érzelmeinket, hiszen van, amikor egyszerűen elszakad a cérna. Amikor napközben többször úgy érzed, hogy a viharfelhők gyülekeznek, egyszerűen idézd fel a reggeli emlékeidet, amikor meditáltál, vagy ittad a kávét, és juttasd eszedbe azt a kellemes érzést, ami ezeket kísérte. Mondogasd el magadban mégegyszer ezeket a pozitív mondatokat, és teremtsd újra magadban a nyugalmat.

6. SZŰKÍTSD A STRESSZLISTÁT
Még a legnagyobb káosz mindig abból alakul ki, hogy egyszerre kap bele mindenki mindenbe és a nagy sietségben félbe lesz hagyva több feladat. Ne egyből akarj mindent megoldani, hanem szedd részletekre és azokat vegyétek előre. A hatalmas zűrzavart a legjobban úgy űzhetjük el, ha először kis rendszereket alkotunk, így előbb-utóbb az egész egy nagy, összeszedett rendszerré módosul. Ne azt a gondolatot tápláld, hogy nem fog menni, hanem hogy minden tőletek telhetőt megtesztek azért, hogy a projekt haladjon előre. Csak apró lépésekkel előre, ne sokkold le magadat azzal, hogy egyszerre nagy eredményt akarsz elérni, többen ebbe törik bele a bicskájukat. Csak szépen, apránként előre, sok kis eredmény lesz nagyobb siker. 

Nem lehetetlen a munkahelyen kézben tartani a dolgokat akkor sem, ha éppen hatalmas a felfordulás, mindenki kimerült, nem csak lelkileg, hanem fizikailag is. A pozitív mentális attitűd, a tudatosság hatásosak lehetnek ahhoz, hogy átlendüljünk a stressz és a túlóra okozta agyonhajszoltsághoz, és ne feledjük, amint tudunk, pihenjünk, és fordítsunk magunkra is időt.

 

HA TETSZETT A POSZT, KERESS A FACEBOOK-ON!  
1377580_10152203108461729_809245696_n_1.png