Tízparancsolat, hogy jobban érezd magadat!
2016. március 24. írta: ye.smile.love

Tízparancsolat, hogy jobban érezd magadat!


Hajlamosak vagyunk nem foglalkozni azokkal a dolgokkal, amelyekkel jobbá tehetnénk a hangulatunkat, vagy a mindennapjainkat, pedig érdemes lenne! Csak élünk, éldegélünk, és elfelejtünk foglalkozni magunkkal és a lelkivilágunkkal. Az önmegerősítő gondolatok nagyon fontosak és ismernünk kell magunkat ahhoz, hogy rendben legyünk lelkileg.
laukik-bajpai-e1457909003614.jpg

A rossz lelkiállapot nem csak az arcunkra ül ki, de meglátszik a munkánkon is,  azon, ahogyan kezeljük a problémákat. Ha rossz a kedvünk, minden nehezebb, idegesítőbb, unalmasabb, rosszabb. Akarod, hogy minden negatív legyen, vagy jobb lenne jól lenni?

1. ÉRTÉKELD, AMID VAN!
Legyél tisztában azzal, hogy mennyi mindened van, és hogy kiváltság, hogy megteheted azt, hogy örülj ezeknek. Örülj, ha van családod, ha vannak barátaid, ha van, aki melletted áll, örülj, hogy képes vagy egy idegenre rámosolyogni és örülj, hogy benned van az erő ahhoz, hogy ezeket meglásd és értékeld úgy igazán, szívből. 

2. LELTÁROZZ: AMI ÉS AKI ÉRZELMILEG LEHÚZ, ENGEDD EL! 
Tárgyak, amelyekhez rossz emlékek fűznek, vagy fotók, amelyekre fájdalmas rápillantani, olyan dolgok az otthonodban, amelyeket egyáltalán nem használsz és csak a helyet foglalják, vagy olyan személyek, akik nem támogatnak, hanem csak visszavetnek a terveid megvalósításában, folyton negatív véleménnyel vannak mindenről, nem látnak lehetőségeket...mind-mind hagyd hátra őket. Ami előrevisz, az a nyitottság és nem az elutasítás. Aki igazán szeret, az melletted van mindenben, aki nem, arra pedig cseppet sincsen szükséged.

3. TARTS RENDET MAGAD KÖRÜL!
Azok, akik képesek az otthonukban és a munkahelyükön maguk körül rendet tartani, azok képesek tudatosabban élni és jó eséllyel harmonikusabbak és kiegyensúlyozottabbak, mert szeretik, ha be van tartva egy bizonyos rendszer. Amikor magunk alatt vagyunk, nincs kedvünk rendet tenni, szerteszéjjel van minden, ez nem baj néha. Viszont a szortírozás olykor megnyugtat, plusz még rend is lesz a lakásban.

4. CSAK A JÓ DOLGOKAT ENGEDD BE!
Mások véleménye, ami rosszindulatból fakad, vagy mások elégedetlenkedése és panaszkodása nem szabad, hogy belülre jusson. Amikor valaki negatívan gondolkodik a környezetünkben, hajlamosak vagyunk átvenni a rossz energiákat és mi is elkezdünk negatívkodni. Ezt akadályozd meg tudatosan. Vagy amikor egy másik személy azon van, hogy elvegye az örömödet. Ne hagyd, hogy bárki is elrontsa a kedvedet, az örömöd a tiéd, és belül van, senki sem veheti el.

5. BOSSZANKODÁS HELYETT KONCENTRÁLJ A POZITÍV OLDALÁRA MINDENNEK!
Sok bosszantó dolog van, amin mérgelődünk, de ezeknek a nagy része mind olyan, amin teljesen feleslegesen generáljuk magunkban a dühöt. Ha valami felbosszant, mérlegelj, hogy érdemes-e ezen rágódni, vagy sem, lélegezz mélyeket, és a kifelé lélegzéssel gondold azt, hogy elengeded a dühödet. Igyekezz rögtön inkább arra koncentrálni, ami abban a helyzetben pozitív érzéssel tölt el. Fordítsd a saját hasznodra az energiáid erejét.

spring_cake-wallpaper-1680x1050.jpg

6. MÁR REGGEL DÖNTSD EL, HOGY JÓ HANGULATOD LESZ!
Egyszerűen egy jó kis megtervezés után reggel, döntsd el, hogy azért sem hagyod, hogy bárki elvegye a jókedvedet! Sokszor kemény munka ez is, de bizony kellemetlen pillanatokat okozhat másoknak az, ha nem tudnak behatolni a rossz energiáikkal a tiédbe, ezáltal nem tudják elrontani a kedvedet. Döntsd el, hogy ha bármi szokatlan jön, bármi nehézség, keresel rá megoldást, és nem esel kétségbe. Higgadt fejjel minden könnyebb lesz. 

7. TÉGY MEG MINDENT AZ EGÉSZSÉGEDÉRT!
A hangulathoz sokat hozzátesz az, hogy milyen ételeket eszünk, hiszen nem mindegy, hogy a testünk is jól van-e fizikailag. Ha nem fáj semmink, és jó a közérzetünk, az meglátszik a hangulatunkon is. Szedj vitamint, egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, igyál megfelelő mennyiségű folyadékot és jobban leszel, testileg és lelkileg. Ha tudod, hogy ezzel jót teszel magadnak, azt az agyad pozitív jelként fogja fel. 

8. LÉGY EMPATIKUSABB, SZEMLÉLJ MÁSIK SZEMSZÖGBŐL!
Nemcsak önismeret szempontjából érdemes ezzel foglalkozni, hanem a konfliktusaink kezelésének szempontjából is, hiszen az emberi tulajdonságok közül mindegyik megvan mindenkiben, csak van, akinél erőteljesebben, van, akinél kevésbé. Ha figyelünk a másikra, megpróbáljuk a helyébe képzelni magunkat, és emellett tisztában vagyunk azzal, hogy mindennek van oka, hogy ki hogyan viselkedik, akkor talán nem leszünk annyira előítéletesebbek.

9. TÖRŐDJ MÁSOKKAL, SEGÍTS, AHOL TUDSZ!
Természetesnek kéne lennie annak, hogy úton-útfélen segítsünk, adjuk át a helyünket, segítsünk nehéz szatyrot cipelni az időseknek, de sokan nem törődnek a másik emberrel. Az élet egyik nagy lényege, hogy ha úgy élsz, hogy mások javára légy, akkor sosem lesz szegény a lelked és magad köré egy pozitív burkot teremtesz ezzel. Emellett az önzetlen segítségnek sokan örülnek. De mégse azért tedd, mert a karma által visszakapod, hanem azért, mert segíteni jó. Te leszel ezáltal több, és sokaknak jólesik néha egy kis figyelmesség és emberség a világban.

10. SZÁNJ IDŐT MAGADRA!
Olvass, hallgass zenét, foglalkozz a testeddel, szépülj, relaxálj, jógázz...tégy bármit, ami jólesik. Igyál meg egy pohár vörösbort este, vagy nézz egy jó filmet...a kikapcsolódás fontos. Fontos, hogy kényeztessük magunkat szellemileg, de fizikailag is, hiszen a lelkünknek is kell a felüdülés, a testünk pedig a munkának és a mindennapoknak köszönhetően igénybe van véve. Az önmagadra fordított idő: fontos.

Érezd magad jól, a te döntésed.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot, és kövess minket a Facebook-on is!
1377580_10152203108461729_809245696_n_1.png