A téli pajzsom: Shea Vaj
2013. szeptember 13. írta: ye.smile.love

A téli pajzsom: Shea Vaj


Az őszi-téli hideg időszakokban sokkal hamarabb sérül a bőr szerkezete, kiszárítja a hideg levegő, hámlás indulhat el, pirosodás, rosszabb esetben sebesedés. Az ajkunk kicserepesedik és az ekcémák is kijöhetnek az arcon.

images (1).jpg

Mivel nagyon problémás a bőröm, nem csak pattanásos sokszor, hanem néha talán ekcémás tünetek is jönnek elő, amelyek sebekkel is járnak és hosszú ideje bármit próbáltam, csak rosszabb lett, úgy döntöttem, ebben az évben kipróbálom a shea vajat, amit holisztikus kozmetikus ajánlott.

A shea vaj egy viszonylag kemény, szagtalan, fehér-átlátszó (néha sárgás, vagy zöldes, attól függően, melyik évszakban dolgozzák fel) színű növényi zsiradék, a Karité-fa terméséből készül, amely Közép-Afrikában található. Meleg hatására (mint például ujjbeggyel való dörzsölésre) folyékonyabbá, kenhetőbbé válik, ezáltal könnyebb a felvitele. Lassan szívódik fel, de ezáltal hosszan hidratál.
Összetételét tekintve a magas vitamin- és zsírsavtartalma miatt talán a legalkalmasabb a bőr táplálására.
Hatásait nézve: gyulladásgátló, tápláló, hidratáló és nyugtató hatású.
Ajánlatos száraz bőrre, ekcémára, pikkelysömörre, allergiás kiütésekre, napozás előtt, kisebb égési sérülésekre.
shea-vaj-natur-finomitatlan.jpg

Kételkedve kezdtem el használni, de ténylegesen sokkal jobb ez a száz százalékban természetes anyagból készült vaj, mint bármilyen vegyi anyagokból előállított arckrém, vagy lemosó. Nem irritál, csökkenti a pirosságot és az ekcémás tüneteket is enyhíti.
Ami számomra picit kellemetlen, hogy sokáig zsíros érzet van a kezemen, és az arcomon, de általában, hogy ez ne annyira zavarjon, este lefekvés és arctisztítás után vékonyan felviszem a problémás helyekre az arcbőrömön és hagyom, hogy éjszaka kifejtse a hatását.
Mivel eléggé hamar kicserepesednek az ajkaim is, ugyanezt a technikát alkalmazom: lefekvés előtt az ujjammal felviszek rá egy kis mennyiséget, mintegy ajakápolóként, és reggelig van ideje puhítani. Ezt így napközben is használom.
A lábunk bőrére szintén szuper, ugyanis akár nyáron, amikor szem előtt van a sarkunk, ujjaink, pedikűrözés után bekenjük shea vajjal és puha marad, és ápolja és szép is. A hideg időszakokban pedig az igénybevett lábaknak tökéletes élmény: este szintén áztatás, az elhalt hámsejtek ledörzsölése után bekenem és zoknit húzok rá, ennél jobban semmi sem ápolta eddig.

karite_shea_vaj-250x250.jpg
Termékválaszték terén rengeteg a lehetőség. Körülbelül ezer forint az ára egy tégelynek, én speciel a Mypa száz százalékos vaját vásároltam meg, amivel nem csak meg vagyok elégedve, de két-három hónapja megvan és csak a tetején lévő fóliáról használtam el, ami odafolyt, ugyanis még a nyári melegben a táskámban felejtettem és erőteljesen megolvadt, majd utána úgy dermedt vissza, hogy a fólián maradt egy vékony réteg. 
Tehát egy évig szerintem bőven elegendő lesz! Mivel nem avasodik, a szavatossága is egy évre terjed. Szuper termék.

Remélem, felkeltettem az érdeklődéseteket a shea vaj iránt, vagy hasonló jó tapasztalataitok vannak felőle!

Irány a gyógynövénybolt!


Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Keresd a 
Ye.Smile.Love-ot a Facebook-on is! 

süti beállítások módosítása