Lemondás valamiről, vagy valakiről...
2013. május 12. írta: ye.smile.love

Lemondás valamiről, vagy valakiről...

 

"A jóság az, amikor a gyerek az egyetlen játékát adja oda."
/Jevgenyij Alekszandrovics Jevtusenko/
 
483424_531375103562362_2054615720_n.jpg

Emlékszem gyerekkoromban az egyik Karácsonyra. Volt egy szomszéd idős házaspár, akikhez gyakran jött látogatóba az unokájuk, egy kislány, aki nálam valamivel fiatalabb volt, és akivel jó barátságba keveredtem akkor.
Eljött egyik évben a Karácsony ünnepe, és én megkaptam, amire nagyon vágytam minden porcikámmal: egy kislányoknak való sminkes táskát (benne mindenféle rúzsok, tükör, szemfesték, minden)...
És miután megkaptam, az Anyukám, mivel jóban volt a szomszéd nénivel és bácsival, megbeszélték, hogy óó, hát a kisunoka pont ilyenre vágyott, cseréljük el, hadd örüljön neki. Anyukám kedvesen megkért, hogy mondjak le a kincsemről, hadd okozzanak örömet a másik lánynak.
Könny szökött a szemembe és mindenem ellenkezett, a szívem meg akart hasadni...nem értettem, miért fontosabb a másik, mint én. Nem értettem, miért kell lemondjak valamiről, ami az enyém, én kaptam és amire nagyon vágytam.
Odaadtam.
Utána napokig sajgott a lelkem. Fájt, hogy más örül annak, ami engem illetett meg, ami az enyém volt, én érdemeltem meg, hiszen mindig jó voltam, mindig szépen viselkedtem. Akkor még nem értettem, mi a lényege annak, ha valakinek a javára lemondasz valamiről. Mert ha így teszel, te leszel értékesebb és örömet okoz neked az, ha a másik örül.
Viszont akkor nem én akartam így dönteni. Mások döntötték el helyettem. Fájt. És onnantól megszűntem szeretni a kislányt, bármennyire is nem ő tehetett erről. 

És felnőtt fejjel jöttem rá, hogy az az egyik első tanítás volt.
Tanítás arról, hogy néha le kell mondanunk arról amit/akit nagyon szeretünk, még akkor is, ha más lesz ettől boldog. És hogy az élet így működik. 
Ha önként adsz, az boldoggá tesz. Ha kényszerítenek, akkor bizony megtörik benned valami. Mindig gondolj arra, hogy másnak talán nagyobb szüksége van arra, ami a tiéd, és ha megteheted, hogy odaadod, akkor tedd meg. Hiszen a másik boldog lesz. Keresned kell más boldogságforrást. De adj önként és szívből. Ezerszer visszakapod.
 

 

süti beállítások módosítása