Az egyik legnagyobb globális betegség: a döntésképtelenség
2014. október 15. írta: ye.smile.love

Az egyik legnagyobb globális betegség: a döntésképtelenség

Az élet döntések sorozatából áll. Hamarosan azonban olyanná válsz, amilyenek a választásaid! De milyenné? Rosszabbá? Jobbá? Olyas valakivé, akit meg sem ismernél? Mindennel kapcsolatban fel kell tenni kérdést! Akár elég erős vagy, akár elég jó vagy, minden választás, vezet Téged valahová! A bátor döntések visznek, téged oda ahol lenned kell!

Szerző: Aayan Abdullah
unnamed (3)_1.jpg

Az élet és a döntés szoros kapcsolata

Mindenekelőtt tisztában kell lennünk vele, hogy mit jelent dönteni! Az élet megannyi területén felbukkan ez a szó, amit idézőjelben írnék, mert több mint egy szó. A döntésed megegyezik az életeddel. Minden döntésedben ott van a lehetőség arra, hogy megváltoztass bármit az életben! Amikor akadályokba ütközöl és az élet falat emel, eléd akkor ne ess kétségbe! Mert az akadály nem azt jelenti, hogy valami lehetetlen! Csupán azt, hogy döntened kell arról, hogy ledöntöd-e vagy sem! Dönteni mindig kell! Az eredmény a döntéseid függvényében jön vagy úszik el. A döntés fontos! Akármilyen döntésről van szó, mert onnantól kezdve, hogy döntöttél TE már választottál! Felelősséggel kell lenned minden döntésedért, még akkor is, hogyha idővel dönthetsz másképp! Mert, hogy dönthetsz másképp is abban az esetben, ha meggondolnád magadat! A lényeg az, hogy ha egyszer meg botlasz, akkor ne add fel! Nem történt tragédia. Emlékszel még gyermekkorodból hányszor elestél? És most mégis eljutottál idáig! Neked mindig talpra kell állnod, megporolni a térdedet és azt mondani: NEM! Nem adom fel és elérem a célomat akkor is, hogyha nem adják könnyen! 

unnamed_3.jpg

Amikor 5 éves voltam megtámadott egy kutya. Szétmarcangolta a fejemet. Az orvosok szerint kész csoda, hogy túléltem, hiszen a fejem hátsó részét sem kímélte a jószág, ami az ember fejének egyik legérzékenyebb pontja. Ma ennek a támadásnak viselem nyomait. Örök emlék marad. De nem rossz emlék. Azóta nem félek a kutyáktól. Tisztelem őket az erejükért, tudom mire képesek. De bátran szembenézek velük. Különös dolog, hogy az óta akárhány helyen megfordultam ahol a vendéglátóim figyelmeztettek a haragos házi kedvencre, velem mindegyik megbarátkozott! Úgy viselkedtem mintha engem nem érdekelne az agresszivitása és ügyet sem vetettem rá, hogy létezik. Végül elértem, hogy ő legyen kíváncsi rám és arra, hogy vajon miért nem félek tőle! Hogy mi ebből a tanulság? Tizenkilenc évvel ezelőtt akkor elestem. Kaptam egy akadályt, amin túl a cél maga az élet volt. És én az életet választottam! És bár szereztem sebeket és éreztem fájdalmakat; de pontosan az a fájdalom és azok a sebek emlékeztetnek rá, hogy képes vagyok bármire. Semmit nem adnak ingyen. Nem mondhatja senki, hogy könnyen megy! De hogy feladnám-e? Soha! Azóta számtalan hasonló élmény ért és számtalan akadályban volt részem, de elértem minden eddigi célomat, mert eldöntöttem, hogy el fogom! Tizenkilenc évesen saját építőipari céget vezettem. Végül eldöntöttem, hogy az elektronika területén folytatok tanulmányokat. Két évvel ezelőtt eldöntöttem, hogy mennyit szeretnék keresni öt éven belül olyan munkával, ami örömet és nem fáradságot okoz. És ma huszonnégy évesen, többet keresek a nagy átlagnál. Technikus vagyok technikum nélkül. Hogy miért? Mert eldöntöttem, hogy az leszek! De még nem érem be ennyivel. Mindig jönnek új célok. Jelenleg is vannak. És tudjátok mit? Elérem őket! Elérem, mert el akarom, és mert egy harcos vagyok az életben, aki visel már ezer sebet, de ezektől a sebektől csak még erősebb lettem! És tudom, hogy bármire képes vagyok! Ti mind harcosok vagytok és diadalra születtetek! Ne feledjétek, nem a képességeitek számítanak, hanem az, ahogyan döntötök a körülményeitekről és arról, hogy el akarjátok-e érni a céljaitokat!

4992x33283.jpg

Egy ember, aki már döntött

Thomas Edison több ezer kísérleten volt már túl, amikor végre sikerült neki megalkotnia a működő villanykörtét! Egy ember, aki nem adta fel, mert eldöntötte, hogy villanykörtét fog csinálni! És ma milyen szolgálatot tesz ez az eszköz az emberiség számára! Nem vette figyelembe, hogy rossz szemmel néznek rá. Nem vette figyelembe, hogy az emberek többsége azt mondta lehetetlen! Nem vette figyelembe, hogy mennyi kudarc érte. Ami állítása szerint nem is kudarc volt, csak néhány ezer módja, hogy hogyan ne csináljon villanykörtét! (Ezek a kudarcok fontos szerepet töltenek be, mert segítenek rávilágítani, hogy hogyan nem megy valami; DE ugyanakkor közelebb visznek ahhoz, ahogyan menni fog!) Ne higgy annak, aki azt mondja nem vagy rá képes! Ezek az emberek, csak azért mondják, mert ők nem képesek rá! Sokan lesznek, akik azt szeretnék, hogy annyit tudj, amennyit ők tudnak. Azt véld igaznak, ami szerintük igaz! Ne higgy nekik!

unnamed (1)_2.jpg

Felelősségvállalás

Csak rajtad múlik, hogy sikerül-e. Te irányítod a sorsodat. Olyan nincs, hogy nem megy csak az, hogy problémák adódtak. Tegyél az álmaidért. Ne próbáld meg, mert akkor elfogadod, hogy nem sikerülhet. Tedd, vagy ne tedd! De ne próbáld! Ne fogd, másokra azt ahol tartasz, mert a döntés a tiéd volt! Te döntötted el, hogy hiszel azoknak, akik azt mondták nem érsz annyit. És te voltál az, aki eldöntötte, hogy éppen ezért nem is tesz érte. Te voltál az, aki elfogadta, hogy ez így jó, ahogy van. Lehet, hogy jó DE az biztos, hogy nem eléggé. Nem most fogod bánni azt, amit ma nem, teszel meg azért, hogy jobb legyen. Talán majd 20 év múlva, amikor már lehet, hogy nem tehetsz ellene semmit! A te döntésed, a te választásod és a te életed! Ne feledd nincs olyan, hogy lehetetlen! Jó példa erre a világ legidősebb tornásza: Johanna Quaas, aki 1925. november 20-án született Németországban. A most 86 éves tornász rendszeresen versenyez a Landes-Seniorenspiele versenyen, amit szülőhazájában rendeznek meg.

A döntéstől és annak következményétől való félelem: Talán azt hiszed, hogy amit most érzel félelmet egy döntés előtt az rossz! Tudod mit? Nem rossz! A félelem jó dolog. Hiszen az jelzi, hogy tudatában vagy annak, hogy változás jön. Ne menekülj el a döntésedtől, azért mert félelmet érzel annak következményétől. Ha már eldöntötted, hogy változtatni akarsz, akkor azzal természetesen együtt jár a félelem is. Minden, ami ismeretlen az félelmetes. És te azért nem tudsz most dönteni, mert félsz is, de ugyanakkor kíváncsi is vagy. Elárulom neked, hogy ha úgy döntesz, nem vágsz, bele akkor a kíváncsiságod ugyanúgy megmarad és csak a félelem tűnik el egy darabig. Egy darabig, mert egy napon a kíváncsiságodtól vezérelve újra elgondolkozol, rajta és újra félni fogsz. A félelem jó dolog. Ne félj tőle. Hiszen tudod? „A bátor döntések visznek, téged oda ahol lenned kell”!

A döntéseidnek és a gondolataidnak ereje van. Példának egy olimpiai síkfutó versenysorozat döntőjével és annak momentumaival élnék. Hogy ez, hogyan kapcsolódik a döntéshez? Elemezzük ki, hogy mi is történt ezen a döntőn. Induljunk ki abból, hogy döntőről beszélünk. Egy döntő, aminek súlya van. Egy döntő ahol néhányan a legjobb versenyzők közül összemérhetik a tudásaikat. Tudásaikat és nem képességeiket! Hogy miért? Olvassátok el figyelmesen azt, ahogyan nyilatkoztak a versenyzők. Usain Bolt azt mondta:Az egész a futásról szól, és az megy nekem. Amikor futni kell, tudom mi a dolgom!”

Yohan Blake nyilatkozata: "Mi egyebet kérhetnék? Usain a leggyorsabb ember a világon, és enyém az ezüstérem. Köszönöm az edzőmnek." Míg Tyson Gay:"Megpróbáltam, ember. A legjobbat hoztam, amit csak tudok, de kevés volt."

unnamed (2)_1.jpg

Konzekvencia: a képesség nem feltétlenül függvénye az eredménynek! Sokkal inkább számít az, amit teszel. És amit teszel, azt úgy fogod tenni, ahogy eldöntötted! Usain Bolt nem feltétlenül azért lett első, mert olyan képességei vannak, amiért ő a leggyorsabb ember a világon! Nem! Sokkal inkább azért, mert ő tett azért, hogy első legyen. És mert eldöntötte azt, hogy első lesz. Tudta, hogy mi a dolga. Yohan Blake azért lett második, mert ő eldöntötte azt, hogy nem tud eleget tenni ahhoz, hogy első legyen. Mert nem hitt önmagában, csak azért mert úgy gondolta, hogy a világ leggyorsabb embere mellett ő csak második lehet! Kulcsfontosságú Tyson Gay hozzá állása is: „Megpróbáltam, de kevés volt”. Tyson Gay próbálkozása még a harmadik helyre sem volt elég. Ezért mondom, hogy ne próbáld meg, hanem csináld, vagy ne csináld!
A te döntésed. A te életed! Neked kell hinned előbb önmagadban, hogy higgyenek mások is benned!

Eddig próbáltad! Most már ideje csinálnod is. „Mindegy mi van belül elrejtve. Csak az számít, amit teszel!” Lehetsz Usain Bolt, akinek a futás a szenvedélye, lehetsz Thomas Edison, feltalálhatsz bármit, és lehetsz Johanna Quaas aki még 86 évesen is tornászik, lehetsz az a „kissrác” aki 19 évvel ezelőtt eldöntött valamit! Hogy soha nem adja fel és eléri a céljait! Csak döntés kérdése. A legrosszabb döntés, hogy nem döntesz! Dönts!

Ne féljetek a döntésektől! Mert a céljaitokhoz vezetnek. Így vagy úgy de el kell döntenetek, hogy merre mentek tovább. Lebegjenek előttetek a céljaitok és győztesek lesztek.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot, és keress minket a Facebook-on! 1377580_10152203108461729_809245696_n_1.png

süti beállítások módosítása