Édesburgonya és csirkemell rakottas
2013. március 20. írta: ye.smile.love

Édesburgonya és csirkemell rakottas

 

Több receptet olvasgatva úgy döntöttem, hogy csinálok egy egyszerűbb verziót összesítve a lényegesebb szempontok alapján. Sok fantasztikus receptet találhatsz Ibitől: ITT

Mivel mostanában életmódváltással próbálkozom, teljesen rákattantam az egészséges ételekre, ezért ezt is megosztom Veletek, mert hiszem is és érzem is, hogy jót tesznek a szervezetemnek!

Akkor lássuk is az egyszerű, de nagyon laktató, akár négy adagnyi finomságot.

DSC01517.jpg

Hozzávalók:
- 3 darab édesburgonya 
- egy, egy és negyed csirkemell (nem kell sok hozzá)
- egy kis zsírszegény tejföl
- szintén kalóriaszegény tejszínes sima krémsajt (ez akár el is hagyható, de én bele akartam tenni)
- egy tojás sárgája
- kis olívaolaj (ha nincs, és nem is annyira diétázol, napraforgó olaj)
- húsra vmilyen fűszer, só, bors, szárított petrezselyem
- egy darabos egész light mozzarella ( az Aldiban nagyon olcsón kaptam, 180 Ft, de Trappista is jó)
- jénai tál (ezt nem esszük meg:D)

Az édesburgonyát megpucolom és előfőzöm kicsit.
(Nekem kissé túl puha lett, de mégsem esett szét sütésnél, de éppen hogy még enyhén nyers legyen, addig főzd.)

A csirkemellet felkockázom, apróra, kb ujjbegy nagyságúra, bepácolom olívaolajjal és a fűszerekkel jól eldolgozva.
(én csilis, pirospaprikás(nagyon csípős) gyros húsfűszert tettem rá.Amíg a krumpli fő, és a hús pácolódik, megcsináljuk az öntetet.:) )

Az öntetben összekeverem a tejfölt, pár kanál sajtkrémet, kicsi olívaolajat, tojássárgáját, só, bors, petrezselyem.
Amikor már puhul a krumpli leveszem, felöntöm hideg vízzel, majd félreteszem kicsit hűlni, közben kevés olívaolajon megpirítom a husikat, majd félreteszem.
Picike olívaolajat csepegtetek a tál közepére hosszában. Apró vékonyabb szeletekből rétegezek krumplit az aljára. 
Az öntetből locsolok rá, majd néhány darab husit elszórok rajta, majd a maradék krumplit is lazán rétegezem, majd a többi husit elosztom és mehet mindenhova az öntet, arányosan.
Az egy darab mozzarellát vékony szeletekben felszeletelem és inkább a közepére összpontosítva, de fedem velük a rakottas tetejét, majd megszórom petrezselyemmel.
Előmelegített sütőben cirka 15 percet átsütöm.



kaja.jpg

 


Jó étvágyat!

 

 

süti beállítások módosítása