Készíts tejet a kávédba otthon, méghozzá egészségeset!
2014. augusztus 27. írta: ye.smile.love

Készíts tejet a kávédba otthon, méghozzá egészségeset!


Manapság egyre gyakoribb a laktózintolerancia, egyre kevesebben tudják meginni a tejet úgy, hogy az ne okozzon bármilyen egészségügyi problémát a fogyasztójának. Mivel is lehetne helyettesíteni úgy, hogy az ne terhelje meg a pénztárcánkat és még egészséges is legyen? 

oatmilk600.jpg

Mivel a tejeskávéba kellene azért mégiscsak tej, de amióta tudjuk, hogy a tehéntől fejt nedü sajnos a felnőtt szervezet számára nem, hogy nem szükséges, de még káros is, azóta megpróbálunk más alternatívákat keresni a tejeskávé egyik alkotóelemének.

Az első, ami talán az eszünkbe jut a tej helyett, a tejpor, mert azért mégiscsak más, mint a rendes tehéntej, de az a helyzet, hogy ez körülbelül ugyanott van összetevőkben, mint a bolti tej. Ráadásul nem is igen diétás, de aki bírja, még mindig jobb ha ezzel issza a kávét, és nem rendes tejjel.
Hozzáteszem, nyilván nem mindenkinek a szervezete reagál rosszul a tejfogyasztásra, és van, aki szereti is nagyon az ízét. Kis mértékben, alkalmanként, úgy gondolom, aki bírja, igya.

Minekután az egészség nem egy utolsó szempont a tej helyettesítésére, a herbáriákban megtalálható erre a célra mindenféle finomság, mint például a kókusztej, rizstej, zabtej, mandulatej, mogyorótej, diótej (ez a kettő mondjuk eléggé allergén), máktej. Azonban ezek nem mindenkinek megfizethetőek, főleg, ha nagy mennyiségben fogyasztaná. Napi négy tejeskávé már nem kevés mennyiség belőlük.
Mi van akkor, ha ezeknek a fogyasztását a pénztárcánk nem engedi meg? Akkor jönnek jól a házi megoldások.

Az egyik legjobb házi tejhelyettesítőt teljesen véletlenül sikerült kreálnom. Zabkását készültem főzni, de amikor egybeöntöttem a zabpelyhet, a vizet és a kis kókuszreszeléket, bizony elfelejtettem folytatni. Amikor eszembe jutott, hogy ottfelejtettem a hozzávalókat a lábasban, észrevettem, hogy a zab kiázott a vízben és tejszerű állaga lett. Egyből kaptam az alkalmon, és megkóstoltam, vajon megállná-e a helyét mint tejhelyettesítő. És igen. 

A zabpehely már párszáz forintért is kapható, ez a zabtej filléres verzió, de egészséges, és tudjuk, hogyan készült.

Homemade-Oat-Milk.jpg

Kókuszos zabtej házilag
Hozzávalók:  zabpehely, kókuszreszelék, víz
Elkészítés: egy egység zabpelyhet áztassunk be két, vagy három egység vízbe, szórjunk bele kókuszreszeléket, keverjük össze és hagyjuk állni. Én még kicsit főztem is, hogy jobban kijöjjön a zamata, kevergetés mellett és utána szűrtem le kis levet. 
Elsőre érdemesebb kipróbálni kinek melyik mennyiség-arány jön be, lehetséges, hogy ennél több levet is tudunk nyerni belőle és attól függően lesz hígabb, vagy sűrűbb. Másnapig lehet áztatni. Aztán leszűrni a levét, a megmaradt zabpelyhet pedig akár össze is lehet turmixolni a lével, majd leszűrni, vagy egyszerűen a leszűrt levével feldobni a kávét. 

Valószínűleg ugyanilyen, vagy ehhez hasonló eljárással készíthető el a többi növényi tej. Szerintem párat ki fogok próbálni és utánanézek a neten, hogy ki hogyan készíti. 
Nagyon örülök ennek a véletlen tapasztalatnak, mert bizony hasznát fogom venni az egészségem és az íz-élmény érdekében is egyaránt!

Ha van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, írja meg kommentben, vagy a Ye.Smile.Love. blog Facebook-oldalán!1377580_10152203108461729_809245696_n.png

Ha tetszett, lájkold a bejegyzést!  

süti beállítások módosítása